KONCEPCE ROZVOJE ŠKOLY
Nejdůležitější myšlenkou naší koncepce je vytváření vzdělávacího prostoru, ve kterém budou děti rozvíjet své talenty, schopnosti a dovednosti, stanou se kreativními, sebejistými, samostatnými a odpovědnými členy naší společnosti. Chceme, aby byli naši žáci dobře připraveni na výzvy budoucnosti a měli možnost dosáhnout úspěchu v jimi zvolených oblastech života.
Výchovně vzdělávací oblast
Chápeme roli učitele jako průvodce poznáním. Chceme i nadále pokračovat v tom, aby učitelé využívali různé vzdělávací metody a nástroje, jako jsou projekty, edukační hry, skupinové práce a jiné prožitkové metody. Součástí života na naší škole je například pořádání Velikonočního jarmarku, jehož cílem je kromě rozvoje výtvarných a pracovních dovedností hlavně rozvíjení matematické a finanční gramotnosti i podnikavosti. Každodenní rutinou se pro nás stalo i používání počítačů, tabletů a robotů, kdy využíváme např. Media Creator Teacher, programy k učebnicím, Worldwall.cz, edu.cz a další platformy.
Individuální přístup k žákovi je již na naší škole zažitou praxí. Věřím společně s pedagogickým sborem, že každé dítě je jedinečné a má vlastní potřeby a schopnosti. Proto často pracujeme v malých skupinkách, žákům se věnujeme individuálně při vyučovacích hodinách a v případě potřeby i mimo vyučování. Zřizovatel naší školy nám v této oblasti velice pomáhá tím, že financuje kroužky, které vedou naši pedagogové.
Pro zlepšení pohybových aktivit žáků pořádáme každý rok projekty zaměřené na bruslení, lyžování, plavání a atletiku. O prázdninách zajišťujeme příměstské tábory u nás ve škole.
Naše škola již nyní umí dobře pracovat se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Při práci s těmito dětmi jsou velkou oporou učiteli i asistenti pedagoga. Momentálně u nás pracuje devět asistentek pedagoga a jeden školní asistent. Jedna asistentka pedagoga pracuje s dětmi z Ukrajiny, které se nám podařilo velmi dobře začlenit do kolektivu školy. Naším cílem je získat pro práci na naší škole školního psychologa.
Personální oblast
Úspěchy školy se přímo odvozují od práce každého učitele. Ve škole s dobrou atmosférou se pracuje dobře učitelům, žákům i ostatním pedagogickým pracovníkům. Součástí práce každého učitele je i pracovat na stálém sebevzdělávání. V průběhu posledních šesti let se pedagogové vzdělávali v oblastech jako je např. práce se žáky s ADHD, matematická a finanční gramotnost, čtenářské dovednosti, učební typy a styly, diagnostika žáků, formativní hodnocení, podpora nadání a mnoho dalších. Celkem se zúčastnili více než 120 školení či kurzů.
Myslíme, že se nám podařilo vytvořit tým pedagogů, který je vstřícný k sobě navzájem, k žákům i k rodičům. Protože tým pedagogů je živý, stále se měnící organismus (někteří pedagogové odcházejí např. do důchodu, na mateřskou dovolenou…), je naším cílem i nadále práci sboru sjednocovat a řídit tak, aby učitele práce bavila a výsledkem jejich práce bylo poskytování vzdělávání i výchovy na vysoké úrovni.
Materiálně technické zabezpečení školy a financování
Naším cílem je nezůstat stát na místě, neustále školu vylepšovat, obnovovat a její zařízení přizpůsobovat novým trendům. Díky dobrému konstruktivnímu vztahu se zřizovatelem, který chápe reálné potřeby školy, došlo v uplynulých 6-ti letech k rekonstrukci tělocvičny, přestavbě jejích šaten, rekonstrukci kuchyně a obnovení jejího vybavení, opravy střechy po vichřici, zajištění vchodu bezpečnostními prvky a vstupní čipy, výměna dveří u tříd a zavedení systému jednoho klíče, zařízení školní knihovny, přestavba třídy na počítačovou multifunkční učebnu, obnova nábytku ve všech třídách, umyvadel, přestavba bývalého bytu školníka na školní družinu a zajištění nového vybavení pro školní družiny, výměna podlahových krytin ve třídách a chodbách školy, opravě učitelských toalet a další průběžné opravy. Došlo k zajištění internetového přístupu ve všech částech školy a vytvoření moderních internetových stránek.
Díky dalším projektům (Šablony, Projekty MŠMT,…) jsme přispěli k financování nových počítačů do počítačové učebny, interaktivní tabule, projektorů a pláten do všech tříd, notebookům pro žáky, tabletům a robotům a dalších pomůcek na vyučování. Pomocí organizace Women for Women umožňujeme dětem ze sociálně slabších rodin stravovat se zdarma ve školní jídelně.
Naší vizí je i nadále díky různým projektům zajišťovat financování dalších výukových pomůcek, rozšířit počet tabletů, využívat další softwary k motivaci i výuce žáků. Chtěla bych také dokončit opravu podlahové krytiny v šatnách školy, zajistit rekonstrukci školního dvora na malé multifunkční hřiště, které by mělo využití jak v hodinách tělesné výchovy, tak i při práci ve školních družinách. Vzhledem k tragické události na Karlově Univerzitě bychom také rádi zajistili školní signalizační systém.
Spolupráce školy s rodiči a veřejností
Chceme i nadále vytvářet silné partnerství se zákonnými zástupci a veřejností. Rádi bychom pokračovali v nových projektech, které naše škola již pravidelně organizuje. Jsou to například: Vítáme sv. Martina, zdobení vánočních stromků před školou, Vánoční zpívání u stromečku, Velikonoční jarmark, karneval, Akademie školy, Dny otevřených dveří pro rodiče našich školáků, Dny otevřených dveří pro předškoláky, společné akce pro děti a rodiče jednotlivých tříd, besedy rodičů s odborníky atd.
Ve spolupráci s rodiči a jejich aktivním zapojování do života školy vidíme i poskytování zpětné vazby. Měli bychom této zpětné vazbě aktivně naslouchat a zajišťovat, že školní prostředí je bezpečné a akceptační jak pro žáky, tak i pro jejich rodiče.
Důležitá je pro nás dobře nastavená spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou (diagnostika dětí), speciálními pedagogickými centry (návštěvy žáků ve třídě), oddělením sociálně právní ochrany dětí, Policií ČR (beseda ve všech třídách), Městskou policií (příležitostné besedy), Hasičským záchranným sborem Tábor (ukázka hasičské techniky před naší školou), okolními školami (atletická olympiáda na hřišti Základní školy SÚ Školní nám.) a dalšími institucemi.
Mgr. Jana Šindelářová, ředitelka školy